Journal for Art Market Studies (JAMS)
Das Journal for Art Market Studies (JAMS) ist ein peer-reviewed Open Access Journal für aktuelle internationale Forschungen zu Themenfeldern des Kunstmarktes von seinen Anfängen bis zur Gegenwart. Die Beiträge erscheinen in englischer Sprache.
Herausgegeben von
Forum Kunst und Markt / Centre for Art Market Studies
www.fokum-jams.org
ZEHNTE AUSGABE
Asian Art: The Formation of Collections
Volume 4, Number 2, 2020
Guest Editors: Alexander Hofmann, Christine Howald, Nick Pearce
Die Ausgabe beschäftigt sich mit der Entwicklung des internationalen Kunstmarkts für Ostasiatika in der Folge der erzwungenen Öffnung von China und Japan ab der Mitte des 19. Jahrhunderts. Tausende von Kunst- und Kulturgegenständen gelangten in der Folge in westliche Sammlungen.
Inhaltsverzeichnis
Susanne Meyer-Abich
Editorial
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Christine Howald, Alexander Hofmann, Nick Pearce
Introduction
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Nick Pearce
A Nestorian Misadventure: Frits Holm and the Chinese Nestorian Stele
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Haoyang Zhao
Art Historical and Provenance Research in a Case Study of Huangchao Liqi Tushi
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Kate Hill
Enamels “Ancient” and “Rare”: The “Summer Palace” Market in Imperial England
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Niklas Leverenz
The Looting of the Winter Palace in Peking in 1900-1901
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Eline van den Berg
The Princessehof collection of Chinese ceramics from the former Dutch East Indies
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Lucie Chopard
Chinese Porcelain enters the Louvre: A Collector, his Dealers, and the Parisian Art Market (c. 1870-1912)
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Noelle Giuffrida
Provenance Research on Chinese Paintings in American Collections of the 1950s: Sherman E. Lee, Walter Hochstadter, and the Cleveland Museum of Art
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Najiba Choudhury
Seizures and Liquidation Sales in the United States during World War II: Tracking the Fate of Japanese Art Dealership, Yamanaka & Company, Inc.
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Nathalie Neumann, Adam Ganz
Project Report: The Reconstruction of the Art Collection of Felix Ganz (1869-1944)
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Ulrich Weitz
Project Report: Recently identified Asian Objects from the Eduard & Margaret Fuchs collection
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